De Morgan Plus Six is sowieso een plaatje, maar de door Pininfarina getekende Midsummer doet nog meer hoofden draaien. Al blijft de kans dat je deze Britse roadster met Italiaanse designinvloeden daadwerkelijk te zien krijgt erg klein, want de oplage wordt gelimiteerd op 50 exemplaren. En jawel, die hebben intussen allemaal een baasje gevonden. En neen, het prijskaartje voor dit lekkers is niet bekend.
Aan de technische fundamenten raakt Morgan niet, zowel het uit aluminium opgetrokken platform als de van BMW afkomstige aandrijflijn van de Plus Six worden onveranderd overgenomen. Dan hebben we het over het B58-blok, een 340 pk en 500 Nm sterke zes-in-lijn die de slechts 1.000 kilogram wegende Midsummer in 4 seconden van 0 naar 100 km/u stuwt. Juist jammer dat Pininfarina geen oplossing gevonden heeft voor die wat met de rest van het interieur vloekende versnellingspook.
Maar in het door roadsters uit de jaren 30 en 40 geïnspireerde koetswerk stak Pininfarina wel een heleboel tijd en moeite. Het Italiaanse designhuis zou 83 vierkante meter aan teakhout gebruikt hebben, terwijl het aluminium plaatwerk met de hand geklopt werd - een klusje waarin 250 manuren per model zouden kruipen, Naast het houtwerk op de deuren zijn wij vooral fan van de piepkleine voorruitjes, het subtiele chroomwerk en de gesloten 19-duimers, die zowel ouderwets als modern aandoen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!