Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / In afwachting van elektrische Gen-E: Ford Puma opgefrist

Geschreven door Thibault Jacques op 07-02-2024

In afwachting van de 100% elektrische Puma Gen-E stuurt Ford het huidige model langs de plastisch chirurg voor een verkwikkende facelift. Wat verandert er?

Na een succesvolle carrière van dik 4 jaar acht Ford de tijd rijp om de Puma te vernieuwen. Het opgefriste design zegent het koetswerk met nieuwe bumpers en lichtblokken - optioneel kan je de koplampen voortaan uitrusten met matrix-ledtechnologie. De meest opvallende wijzigingen vind je evenwel binnenin de nieuwe Ford Puma.

Het aantal knoppen wordt gereduceerd, waardoor je het overgrote deel van de functies (inclusief de aircomodule) bedient via het centrale multimediascherm. Die centraal op het dashboard gemonteerde display groeit dan ook van 8 naar 12 inch. Ook de digitale tellerpartij van de Ford Puma wordt groter: van 12,3 naar 12,8 inch.

Sync4-interface

Het infotainment maakt de upgrade van de Sync3- naar de Sync4-interface, zodat de nieuwe Ford Puma voortaan een draadloze connectie kan maken met zowel Android Auto als Apple CarPlay. Voor de stembediening wordt de Alexa-spraakassistent van Amazon ingeschakeld. Er zijn ook nieuwe functies, zoals een 360-gradencamera die het parkeren vereenvoudigt.

2024 Ford Puma

Het interieur van de nieuwe, nog steeds 4,18 meter lange Ford Puma krijgt ook extra opbergvakken, waaronder een verschuifbare module tussen de zetels van de bestuurder en zijn passagier. Het laadvolume van de compacte SUV bedraagt nog steeds 450 liter, in de koffer zit ook de fameuze megabox verstopt.

Wachten op de Ford Puma Gen-E

In afwachting van de elektrische Ford Puma Gen-E die binnenkort zijn opwachting maakt, komt de facelift met de gekende motoropties. Dan hebben we het in de eerste plaats over de 1.0 Ecoboost mHEV die beschikt over een mildhybride elektromodule op 48 volt en die 125 of 155 pk sterk is. Je hebt de keuze tussen de uitrusingsniveaus Titanium en ST-Line.

2024 Ford Puma ST

Ook de sportieve Puma ST blijft in het gamma, maar voorlopig maakt Ford enkel melding van de 177 pk sterke versie met 1 liter-turbobenzine die schakelt met de gerobotiseerde Powershift-transmissie met dubbele koppeling. Of de handgeschakelde ST met 200 pk sterke 1,5 liter-Ecoboost de facelift overleeft, blijft vooralsnog onduidelijk.

 

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten