De nieuwe Honda CR-V is de zesde generatie van een modelreeks die sinds 1995 bestaat. In de VS is en blijft het een van de populairste auto’s op de markt, in Europa heeft deze SUV het aanzienlijk moeilijker om nog veel klanten te overtuigen. Misschien lukt dat straks weer wat makkelijker met het nieuwste model.
De nieuwe Honda CR-V komt naar Europa als e:HEV én als e:PHEV. Twee hybride varianten dus, de eerste aandrijving kennen we al van de jongste Civic en de tweede is er eentje met een via het stroomnet oplaadbare batterij. In beide gevallen wordt er een 2 liter grote benzinemotor met twee elektromotoren gecombineerd, het grote verschil is dat je de PHEV met volledig opgeladen batterij tot 81 kilometer volledig elektrisch kan rijden.
LEES OOK: Hier is de nieuwe Honda e:Ny1, een elektrische SUV met een rijbereik van 400 km
LEES OOK: Nieuwe Honda ZR-V positioneert zich tussen de HR-V en de CR-V
Bekend design, meer interieurruimte
Qua design verrast de nieuwe en trouwens al van zijn eerdere lancering in de VS bekende Honda CR-V zeker niet, het is een eerder brave evolutie van het vorige model. Het front, met toch wat visuele verschillen tussen de e:HEV en de e:PHEV, oogt wel wat imposanter.
De nieuwe Honda CR-V groeide ook een klein beetje in alle richtingen. Interessant is vooral dat de wielbasis van de Japanse SUV met 4 centimeter toenam, een toename die moet resulteren in meer laadvolume en in meer bewegingsruimte op de achterbank - die nu acht verschillende standen voor de verstelling van de achterbankleuning.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!