Een echte verrassing kan je de nieuwe Honda ZR-V moeilijk noemen, want de SUV werd in 2022 reeds gepresenteerd in Japan. Maar hij komt dus ook naar Europa, waar de ZR-V tussen de HR-V en de nieuwe CR-V komt postvatten.
De Honda ZR-V wil het waarmaken met een combinatie van dynamische looks en een grote functionaliteit, dat recept kennen we natuurlijk al van tal van concurrenten. De ontwerpers gebruikten de Honda Civic als basis, dat moet alvast gerant staan voor een zekere rijdynamiek.
LEES OOK: Hier is de nieuwe Honda e:Ny1, een elektrische SUV met een rijbereik van 400 km
LEES OOK: Nieuwe Honda CR-V komt aan Europa als e:HEV en e:PHEV
Hybride aandrijving
Van de Honda Civic wordt ook de e:HEV-aandrijving, overgenomen met dus een Atkinson-benzinemotor van 2 liter en twee kleine elektromotoren. In tegenstelling tot bij de nieuwe CR-V lijkt een plug-inhybride variant niet voorzien.
De Honda ZR-V ziet er wel wat hipper of als je wil sportiever uit dan de HR-V en CR-V, Honda wil er dan ook wat jongere klanten mee bereiken. De daklijn loopt achteraan nogal sterk af, de vrij lage zitpositie moet toch voor voldoende hoofdruimte zorgen.
Het interieur van de Honda ZR-V is ook voorzien van flink wat bergruimtes en het laadvolume van de koffer kan tot 1.291 liter worden vergroot. Voorin staat er bovenop de middenconsole een infotainmentscherm van een eerder beperkte 9 duim, Honda heeft gelukkig ook nog wat klassieke bedieningsknoppen voorzien.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!