De stijl van de nieuwe Porsche Panamera lijkt wat meer op die van de 911. De designers tekenden een dalende daklijn en een achterpartij die herinnert aan de mythische coupé van het merk. Zijn strakke profiel en vier deuren laten er nochtans geen twijfel over bestaan: dit is een Panamera. De luxeberline wordt uitgerust met onder meer een nieuwe pneumatische ophanging met driekamertechnologie, een nieuwe elektronische onderstelregeling 4D Chassis Control en achterwielsturing.
Launch control
Dankzij een launch control schiet de Panamera vliegensvlug uit de startblokken. Onder de motorkap vinden we biturbomotoren, nog krachtiger dan die van de vorige generatie. De Panamera Turbo heeft een V8 met 550 pk, tegenover een V6 met 440 pk voor de Panamera 4S en een V8 met 422 pk en 850 Nm voor de Panamera 4S Diesel. Telkens worden de vier wielen aangedreven. Bovendien heeft de GT een nieuwe transmissie met dubbele koppeling en acht versnellingen (PDK II) en een sportuitlaat.
Connectiviteit
De bestuurderspost van de Panamera werd volledig herwerkt rond digitale instrumenten. De interface (Porsche Advanced Cockpit) met led-schermen is geïnspireerd op smartphones. Die kun je personaliseren en alle functies van het infotainment zijn geïntegreerd. Bovendien introduceert Porsche een PCM 4.1 met onlinediensten. Met Porsche Connect kun je vanop afstand bepaalde functies van de auto bedienen op je smartphone. Afspraak ten laatste op het salon van Parijs in oktober om meer te weten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!