De Nio ES8 wordt dus het tweede model van Nio, maar ook het eerste model voor massaproductie van de autobouwer. Hij is onthuld op het salon van Shanghai en ziet er veelbelovend uit… maar is niet voor ons, want hij wordt niet buiten China gecommercialiseerd. Of dat is toch wat het merk vandaag communiceert.
Geen supercar
Het model komt in het gamma naast de supersportwagen EP9, de snelste elektrische auto op een paar beroemde racecircuits. Deze SUV wordt echter een model voor massaproductie. Hij is 4,97 meter lang, waarmee hij in de buurt komt van een Range Rover. Over de technische kenmerken is nog niets bekend, tenzij dan dat het model twee elektromotoren heeft, een voor de voorwielen en een in de achteras, waardoor hij vierwielaandrijving heeft. Hij heeft echter wel een specifieke interessante eigenschap: een verwisselbare batterij, waardoor herladen gemakkelijker verloopt. Betekent dat de wederopstanding van het “Better Place”-project dat een paar maand geleden failliet ging?
Beperkt gewicht
Zonder cijfers te geven meldt Nio ook dat het erover gewaakt heeft om het gewicht van de ES8 te drukken door aluminium te gebruiken voor het chassis en het koetswerk. De eerste leveringen zijn gepland voor 2018.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!