De Nio ET5 Touring is natuurlijk niets meer of minder dan de breakversie van de eind 2021 gelanceerde ET5 berline, een Chinese concurrent voor de Polestar 2, Tesla Model 3 en BMW i4. Maar wat Polestar, Tesla en (voorlopîg) BMW niet durven, doet Nio gewoon, want voorlopig is de ET5 Touring de enige wagen binnen zijn segment die je als break kan bestellen. Daarmee zit hij netjes tussen goedkopere modellen als de MG5 of Peugeot e-308 SW en de véél duurdere Porsche Taycan Sport Turismo in.
Matige koffer
Onder die achterklep, waarvan het design ons trouwens wat doet denken aan de Taycan Sport Turismo, is de bagageruimte echter niet enorm. Je krijgt 450 liter onder het bagagescherm, of 1.300 liter tot aan het dak met de achterbank plat. Niet erg indrukwekkend voor een toch 4,8 meter lange break, maar het batterijpakket onder de bodem eist natuurlijk zijn tol. Gelukkig is er wel gedacht aan het welbehagen van de passagiers, met achterin meer hoofdruimte en een gigantisch panoramadak.
Die batterij is er trouwens in twee smaakjes: 75 of 100 kWh, voor een rijbereik van respectievelijk 435 of 560 km. En die laatste is natuurlijk best een mooie score, waarmee de Nio ET5 Touring voorlopig aan de top staat van de elektrische breaks - tot als de breakversie van de Volkswagen ID.7 het feestje komt verpesten.
Prijs en levering Nio ET5 Touring
In België wordt Nio voorlopig nog niet verdeeld, in Nederland kan je het merk wel al krijgen en zijn er bovendien al wisselstations voor de batterijen te vinden, waar je in een paar minuten tijd weer op weg kan met een nieuw, volgeladen pakket. Het addertje is echter wel dat je een batterij-abonnement moet betalen van 169 tot 289 euro per maand, in het geval van de ET5 Touring, nog bovenop de vanafprijs van 51.900 euro voor de auto zelf. De leveringen in Nederland gaan in oktober van start.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!