De Nissan GT-R Spec V is een echt extreme supersportwagen die verbluffende rondetijden op de Nürburgring kan neerzetten. Maar hij is ook zeldzaam: na Japan komt hij naar Europa, maar wel slechts veertig keer. En bovendien is hij bijna dubbel zo duur als de "basisversie" van de GT-R: van 83.400 euro stijgt het prijskaartje tot 149.000 euro.
De GT-R Spec V onderscheidt zich door een paar elementen in koolstofvezel: de kofferspoiler, het radiatorrooster en de remzadels. Hij staat op lichtmetalen velgen die speciaal voor hem werden ontworpen en die worden verdeeld door Nissan Motorsports International (NISMO). In het interieur zijn de twee noodzitjes achterin verdwenen. De Recaro-kuipstoeltjes hebben een schaal in koolstofvezel, een materiaal dat ook als sierelement is gebruikt. Als optie kan het koetswerk in de kleur Ultimate Black Opal worden gelakt.
Op technisch vlak is de Spec V ontwikkeld om nog sneller te zijn. Het vermogen van de 3.8-V6 blijft 485 pk, maar een nieuwe sturing geeft kortstondig een dosis overdruk vrij in de twee turbo's zodat de hernemingen bij middelhoge en hoge toerentallen sneller zijn. Het geheel wordt aangevuld met nieuwe, krachtigere koolstofkeramische remschijven, een andere ijking voor de ophanging en banden met extra grip.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!