De Nissan GT-R, die in 2009 op de Europese markt voet aan wal zette, profileerde zich als een supersportieveling tegen een lage prijs. Het model beschikte namelijk over 485 pk, vierwielaandrijving en een versnellingsbak met dubbele koppeling en dat alles voor een luttele 80.000 euro. Onverslaanbaar! De GT-R heeft evenwel bijna elk jaar sinds zijn lancering verbeteringen ondergaan (en een steeds duurder prijskaartje gekregen ...). De aanpassing, die aangekondigd werd als de laatste retouche voor de komst van een volledig nieuwe generatie in 2018, van de versie voor 2017 profileert zich als een van de belangrijkste die ooit aan het model aangebracht werden. Voortaan ontwikkelt de GT-R 570 pk. De nieuwe Track Edition-versie die zich positioneert tussen de klassieke versie en de zeer radicale Nismo is bedoeld om mee op circuit te rijden.
Bilstein-ophanging
Al behoudt het model dezelfde cavalerie als die van de GT-R 2017, onderscheidt de Track Edition-versie zich aan de hand van zijn ophanging. Zo steunt het model op een specifieke gestuurde schokdemping (drie posities) van Bilstein en erft het een antirolstang vooraan die stugger en lichter is, alsook ultralichte Nismo-velgen van gesmeed aluminium van twintig duim. We merken aan boord eveneens een specifiek plaatje op. In België zal de Track edition beschikbaar zijn vanaf 114.900 euro, ofwel 15.000 euro meer dan de 'basis'-GT-R.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!