Dit is een nieuwe Nissan GT-R. Maar niet dé nieuwe, want deze door Italdesign vormgegeven GT-R50 baseert zich nog op de huidige generatie. Op de Nismo, om preciezer te zijn. Al gooien de Japanners er nog een heleboel onderdelen van de GT3-racer tegenaan om de in een Italiaans maatpak gehulde sportwagen nog heftiger te maken. De reden voor die samenwerking tussen Italdesign en Nissan? Zowel het Italiaanse designhuis als de GT-R mogen 50 kaarsjes uitblazen, deze GT-R50 is de kers op de verjaardagstaart.
More power!
De GT-R50 krijgt grotere turbo's en intercoolers, nieuwe injectoren en een aangepast nokkenasprofiel, waardoor het vermogen van de V6-biturbo richting 710 pk en het maximale koppel naar 780 Nm klimt. Verder is de overbrenging versterkt en staat hij op een herwerkte ophanging met adaptieve Bilstein-dempers en opgewaardeerde remmen van Brembo-origine. Maar het draait natuurlijk om het design van deze speciale variant, want Italdesign zet de kettingzaag in het geblokte koetswerk van de GT-R. We zien een heleboel gouden elementen, een met 5,4 centimeter verlaagde daklijn, een meer uitgesproken motorkap, aangepaste lichtblokken voor- en achteraan, een instelbare achterspoiler en specifieke 21-duimsvelgen. Al maakt vooral de achterklep indruk.
Alcantara en goud
Ook binnen waait een stevige designwind. Het interieur hult zich in een combinatie van zwart leder en alcantara, opnieuw getooid met gouden accenten. Italdesign schenkt de Nissan GT-R50 naast nieuwe sportstoelen en een uit koolstofvezel opgetrokken sportstuur ook een hertekende boordplank en een digitale tellerpartij die rechtstreeks uit de competitie geplukt lijkt. Het centrale multimediascherm met Playstation-functionaliteiten lijkt verdwenen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!