De Nissan Patrol van de zevende generatie staat op een nieuw platform met een zelfdragende koetswerkstructuur en een onafhankelijke ophanging. Vaarwel aan het gescheiden chassis, dus. Deze keuze werd gemotiveerd door het comfort op de weg. Het asfalt is nu dus zijn nieuwe speelterrein. Als bewijs dient de luxe binnenin en de 5.6 V8-motor met 400 pk en 560 Nm. Hij wordt gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met zeven verhoudingen. De Patrol is zijn voorouders echter niet vergeten, want hij is uitgerust met een vierwielaandrijving met verschillende functies (weg, zand, sneeuw, ruw terrein). Hij krijgt ook een reductiebak om over obstakels te klimmen en een afdaalhulp om een constante snelheid te bewaren wanneer het steil bergaf gaat. In deze vorm en met deze V8 zal de nieuwe Nissan Patrol niet snel naar Europa afzakken, als dat al ooit gebeurt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!