Nissan geeft de Rogue een nieuw familiegezicht mee, met gesplitste koplampen die doen denken aan die van de Juke. De achterkant lijkt dan weer wat trekjes van de Leaf te hebben gekregen. De Amerikaanse X-Trail is 3,8 cm korter en 0,5 cm lager geworden, maar moet niets inleveren qua praktisch gemak dankzij de extra brede en elektrisch openende kofferklep en de achterdeuren die opengaan met een hoek van bijna 90 graden voor het gemakkelijk monteren van kinderzitjes op elke zitplaats achterin.
Gewichtloos
Binnenin de nieuwe Rogue/X-Trail spreekt Nissan van NASA-geïnspireerde ‘Zero Gravity’-zetels die een goede steun moeten bieden voor de ruggengraat en dus niet vermoeiend worden voor lange ritten. De digitale tellers zijn ook nieuw en worden weergeven op een scherm van maximaal 12,3 duim groot. Dat scherm wordt nog aangevuld door een head-up display van 10,8 duim en een centraal infotainmentscherm van 9 duim dat ook dient om het 360°-beeld rond de auto te tonen bij het inparkeren.
ProPILOT Assist
Het semi-autonome systeem ProPILOT Assist wordt ook geüpdatet met een nieuwe radar en camera die zachter remmen mogelijk maken, net als een betere stuurassistent en een snellere detectie van andere voertuigen op jouw rijstrook. Met de navigatie aan kan de Rogue/X-Trail ook uit zichzelf afremmen voor aankomende bochten of afritten. Daarnaast is er nog het Vehicle Motion Control-systeem dat het stuur, de acceleratie en de remmen in het oog houdt tijdens het rijden en kleine correcties doorvoert waar nodig.
CVT
De Nissan Rogue is in Amerika enkel leverbaar met een atmosferische 2.5 viercilinder op benzine in combinatie met een CVT-automaat. De X-Trail zal waarschijnlijk een ander motorengamma krijgen, inclusief een dieselversie en mogelijks ook nog met een manuele versnellingsbak.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!