De Carrozzeria Touring Superleggera doet zichzelf de Arese RH95 cadeau, een op de Ferrari 488 GTB gebaseerde supersportwagen waarmee het Italiaanse designhuis zijn 95e verjaardag viert - vandaar Arese, naar de thuisbasis. Het lijnenspel gaat verder waar de in 2020 voorgestelde Aero 3 by Touring Superleggera eindigde, al zorgt het middenmotorconcept voor heel andere verhoudingen.
Tijdens het designproces van de Arese RH95 by Touring Superleggera, geleid door onze landgenoot Louis de Fabribeckers werd veel aandacht besteed aan de uiteraard volledig in koolstofvezel vervaardigde deuren en achterklep. De vlinderdeuren scharnieren centraal op het dak, zoals bij de sportprototypes uit de jaren 60. De uit een stuk vervaardigde achtersteven hint zelfs naar Alfa Romeo 33 Stradale, een inmiddels legendarisch meesterwerkje van ontwerper Franco Scaglione.
Prijs en prestaties
Op aanvraag, wat dacht je dan? De Carrozzeria Touring Superleggera spreekt evenmin van een beperkte oplage, enkel dat je momenteel op ongeveer 6 maanden moet rekenen om de donorauto om te vormen tot de Arese RH95. Die Ferrari 488 GTB mag je zelf aanleveren, anders gaat het Italiaanse designhuis zelf op zoek naar een exemplaar.
Ter verduidelijking: zelf heeft Touring Superleggera het geen enkele keer over welke Ferrari dan ook. Het donormodel wordt omschreven als een "well-known exotic, mid-engine donor car, whose active dynamics have been engineered to handle the new body loadings and specifics, and ensure performance and efficiency". De specs lieger er niet om: net zoals dse 488 GTB wordt de Arese RH95 aangedreven door een 3,9 liter-V8 die 670 pk en 760 Nm verzamelt, power die naar de achterwielen wordt gestuurd via een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. Deze supersportwagen van Touring Superleggera sprint in 3 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 330 km/u.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!