In juni 2022 stelde Mercedes de nieuwe GLC voor. Nu is er de GLC Coupé-variant van de SUV, die los van de daklijn vrijwel identiek is. Door het schuine dak heeft de nieuwe GLC Coupé een Cx van 0,27 (tegenover 0,29 voor de GLC en 0,30 voor de oude GLC Coupé). In vergelijking met de vorige generatie is de GLC Coupé 3 cm gegroeid, tot 4,76 m. Binnenin is de sfeer vergelijkbaar met die in de GLC ‘SUV’, met een groot aanraakgevoelig dashboard geïnspireerd op dat van de C-Klasse. Het merk uit Stuttgart is erin geslaagd de bagageruimte te vergroten tot 545 liter (+45 liter) onder het bagagescherm en tot 1.490 liter (+90 liter) met de achterbank neergeklapt (voor de mildhybrideversies; de PHEV's hebben een bagageruimte van 390 tot 1.335 liter.
Mild- of plug-inhybride
Het volledige motorengamma van de GLC Coupé is geëlektrificeerd, van mildhybride tot plug-inhybride. Het gamma tweeliter-viercilindermotoren is weinig verrassend identiek aan dat van de GLC. Zo omvat het de midlhybrides op benzine GLC Coupé 200 4Matic en 300 4Matic met respectievelijk 204 en 258 pk. De mildhybride diesels ontwikkelen 197 en 269 pk als GLC Coupé 220d 4Matic en 300d 4Matic.
De plug-inhybride benzines GLC Coupé 300e en 400e 4Matic hebben respectievelijk 313 en 381 pk en een elektrisch WLTP-rijbereik van 119 tot 131 km dankzij een batterij van 31,2 kWh. De plug-inhybride diesel GLC Coupé 300 de beschikt over 335 pk en een elektrisch WLTP-rijbereik van 130 km met dezelfde 31,2 kWh-batterij.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!