De 2.0 CDTI biturbodiesel, die al beschikbaar was op de Insignia, wordt nu ook in de Opel Astra, Astra Sports Tourer en Astra GTC geïmplanteerd. De berline-, break- en coupéversies beschikken voortaan over een twee liter groot dieselblok met dubbele sequentiële drukvoeding en dubbele tussenkoeler, goed voor 195 pk en 400 Nm. De twee turbo's hebben een verschillende grootte. De kleinste van de twee komt tussenbeide bij lage toerentallen. De grotere turbo komt hem bijstaan vanaf het middenregime en neemt vervolgens op z'n eentje de hoogste toerentallen voor zijn rekening.
De motor geeft de Astra-diesels genoeg kracht om hun snelheidsrecords te breken: 226 km/h voor de vijfdeurs, 222 voor de Sports Tourer en 223 km/h voor de GTC-coupé. Op het vlak van het verbruik noteren we dat het Start/Stop-systeem standaard is op alle biturbovarianten van de Astra. De GTC zet een normverbruik van 4,9 l/100 km neer, terwijl de Sports Tourer en de berline gemiddeld 5,1 l/100 km verstoken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!