Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Opel Astra 2.0 l CDTI biturbo

Geschreven door Olivier Duquesne op 01-08-2012

Het Opel Astra-gamma verwelkomt de 2.0 CDTI met twee turbo's uit de Insignia. Dat tweeliterblok ontwikkelt 195 pk en 400 Nm. Het laat de Astra toe om een topsnelheid van 226 km/h te halen.

De 2.0 CDTI biturbodiesel, die al beschikbaar was op de Insignia, wordt nu ook in de Opel Astra, Astra Sports Tourer en Astra GTC geïmplanteerd. De berline-, break- en coupéversies beschikken voortaan over een twee liter groot dieselblok met dubbele sequentiële drukvoeding en dubbele tussenkoeler, goed voor 195 pk en 400 Nm. De twee turbo's hebben een verschillende grootte. De kleinste van de twee komt tussenbeide bij lage toerentallen. De grotere turbo komt hem bijstaan vanaf het middenregime en neemt vervolgens op z'n eentje de hoogste toerentallen voor zijn rekening.

De motor geeft de Astra-diesels genoeg kracht om hun snelheidsrecords te breken: 226 km/h voor de vijfdeurs, 222 voor de Sports Tourer en 223 km/h voor de GTC-coupé. Op het vlak van het verbruik noteren we dat het Start/Stop-systeem standaard is op alle biturbovarianten van de Astra. De GTC zet een normverbruik van 4,9 l/100 km neer, terwijl de Sports Tourer en de berline gemiddeld 5,1 l/100 km verstoken.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten