De Opel Corsa OPC 'Nürburgring Edition' wint 18 pk tegenover de 'gewone' OPC. Deze editie met een gelimiteerde oplage van 500 exemplaren beschikt over 210 pk. Het koppel bedraagt 250 Nm en met de overboostfunctie 280 Nm. Die spiertraining gebeurde door veranderingen aan het motormanagement, aan het turbosysteem en via de installatie van een sportuitlaat met verminderde tegendruk. Het blok kan nu ook rijden op benzine met een octaangetal van 100. Alles bij elkaar zorgt dat ervoor dat de Corsa OPC 'Nürburgring Edition' 230 km/h haalt en van 0 naar 100 km/h sprint in 6,8 seconden.
Het chassis en de remmen zijn aangepast om beter te kunnen omgaan met de vermogensgroei. De vooras is uitgerust met een sperdifferentieel (meerschijvenkoppeling). De auto is verlaagd en heeft nieuwe veren en schokdempers van Bilstein gekregen. Wat de remmen betreft heeft Opel een beroep gedaan op Brembo om voor vooraan een nieuw, lichter systeem met 'high performance' remblokken te ontwikkelen. Bij de rijhulpsystemen - ABS, tractiecontrole (TC) en stabiliteitscontrole (ESC) - zijn de algoritmen van het management herijkt.
Uit zijn naam kun je afleiden dat deze gepeperde Corsa op punt gezet is voor de beroemde Nordschleife van de Nürburgring. Om deze versie van de andere Corsa OPC's te kunnen onderscheiden is hij verkrijgbaar met twee exclusieve carrosseriekleuren - grasshoppergroen en hennarood - en nieuwe, in glanzend grijs gespoten 8 x 18 grote velgen, geschoeid op 22/35 R 18 V rubbers. De onderlip van de voorbumper, de dubbele uitlaat in roestvrij staal, de logo's en de opschriften in het interieur zijn eveneens exclusief voor deze gelimiteerde reeks.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!