De nieuwe Meriva blijft trouw aan de gelijknamige conceptcar die in februari 2008 werd getoond, en valt op door zijn golvende gordellijn. Hij behoudt zijn FlexSpace-systeem, met achterin wegklapbare en moduleerbare plaatsen. Voor een vlottere instap en om kinderen makkelijker in hun zitje te kunnen bevestigen, gaan de achterdeuren - die even groot zijn als de voorste - echter 'omgekeerd' open. Deze zogenaamde FlexDoors kunnen onafhankelijk van de voorste portieren worden geopend.
Als rasechte eenvolumer, zowel qua design als qua filosofie, is de nieuwe Meriva ook uitgerust met een zogenaamde FlexRail-middenconsole, die bestaat uit een geheel van onderling verwisselbare bergvakken dat kan worden verschoven op rails tussen de voorstoelen.
Technisch staat de nieuwe Meriva op een langere wielbasis en bredere sporen. Het motorpalet omvat enkel drukgevoede krachtbronnen, met een vermogen van 75 tot 140 pk, waaronder ook een EcoFlex-versie. In de optielijst vinden we de geïntegreerde fietsendrager FlexFix, die we al kennen van de Corsa, Astra en Antara. De nieuwe Meriva, die deze zomer bij de dealers zal staan, maakt zijn eerste publieke optreden op het salon van Genève, begin maart.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!