De Spirra is de eerste Koreaanse supercar. Hij wordt gebouwd door Oullim Motors, een bedrijf dat faam verwierf in de tuningscène. Deze 4,36 meter lange coupé met achterwielaandrijving heeft een koolstofvezel koetswerk en staat op een buizenframe. Centraal achterin ligt een Koreaanse krachtbron, namelijk de 2.7-V6 van Hyundai. Die is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak en bestaat in vier vermogensvarianten.
De basisversie, de Spirra N, neemt gewoon de standaardvariant van deze krachtbron over, goed voor 175 pk en 245 Nm. Weinig indrukwekkende cijfers, maar volgens de constructeur toch al voldoende voor een top van 220 km/h en een spurtje naar 100 in 6,8 seconden. Met een kleine turbo brengt de V6 het in de Spirra S al tot 330 pk en 470 Nm, goed voor een top van 280 km/h en een sprinttijd naar 100 van 4,8 seconden. Nog een trapje hoger vinden we de Turbo, die dankzij een dikke turbo 420 pk en 490 Nm ontwikkelt. Deze versie zou 305 km/h halen en in slechts 3,8 seconden naar 100 km/h spurten. Top of the bill is de Spirra EX, die met behulp van twee turbo's 500 pk en 540 Nm uit de 2.7 puurt. Voor deze topversie belooft Oullim een top van 310 km/h en een optrektijd naar 100 van slechts 3,5 seconden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!