Voor wie de nochtans redelijk speciale Pagani Huayra niet uitzonderlijk genoeg is, blijft de Italiaanse sportwagenbouwer speciale versies verzinnen. Denk maar aan de Huayra Codalunga met longtail, de Huayra Dinamica Evo of de Utopia, die als opvolger van de Huayra aan het gamma toegevoegd werd.
LEES OOK Pagani C10 gaat elektrisch
En het is nog niet gedaan, want de Huayra Imola krijgt een dakloze Roadster-variant. Die wordt gebouwd door de Grandi Complicazioni-afdeling, verantwoordelijk voor speciale projecten. De oplage telt 8 exemplaren, die elk 5 miljoen euro kosten.
838 pk voor 1.258 kg
Centraal achterin de Pagani Huayra Imola Roadster ligt een 6 liter-V12 die twee turbo's gebruikt om het vermogen op te krikken tot 838 pk. Die power wordt op de achterwielen gezet via een sequentiële 7-bak van Xtrac, die een stuk lichter is dan een gerobotiseerde transmissie met dubbele koppeling of een klassieke automaat. En dat helpt om het gewicht laag te houden: de Imola Roadster weegt slechts 1.259 kilogram.
LEES OOK Atmosferische V12 voor Pagani Huayra R
Naar de prestaties van de Pagani Huayra Imola Roadster blijft het raden, de Italiaanse constructeur zegt wel dat het spoilerpakket goed is voor 598 kilogram aan neerwaartste druk bij 280 km/u. En dat de zijdelingse versnelling 2,2 G bedraagt. Met dank aan de speciale P Zero Trofeo R-banden van Pirelli, die rond gesmede velgen liggen - 265/30 R20 voor- en 335/25 R21 achteraan.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!