De Pagani Zonda Revolucion is weliswaar straatlegaal, maar is vooral voor circuitgebruik ontwikkeld. De 6.0-V12 van AMG Mercedes is centraal achterin gemonteerd en levert 800 pk en 730 Nm. Hij is gekoppeld aan een sequentiële zesbak die in 20 milliseconden kan schakelen. Dankzij een monocoquestructuur in koolstofvezel en titanium weegt de auto slechts 1.070 kilo.
De trekkrachtcontrole van Bosch kent liefst 12 instellingen en is gekoppeld aan een nieuw ABS. De ingenieurs hebben op de achtervleugel DRS gemonteerd, een systeem dat de luchtweerstand moet verminderen. Het kan manueel worden bediend vanop het stuurwiel maar kent ook een automatische functie en volgt dan een logica die door de mensen van Pagani op punt is gezet. De auto voor raceliefhebbers of verzamelaars kost liefst 2,2 miljoen euro exclusief belastingen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!