BYD, de Chinese partner van BMW, wil de uitstraling van zijn gamma veranderen met behulp van de Duitser Wolfgang Egger, die het in 2017 heeft aangeworven en aan wie we vooral de Alfa Romeo 8C te danken hebben. Op het salon van Peking konden we de jongste producten van de constructeur ontdekken. Al toont hun stijl dat de designvernieuwing nog in de ‘overgangsfase’ verkeert, aangezien ze nog veel inspiratie halen bij wat er al op de weg rondrijdt.
Qin Pro
BYD’s nieuwe vijfdeursberline Qin Pro symboliseert een filosofie van opfrissen van gekende zaken en het kruisen van bestaande modellen. Hij heeft een plug-in hybride aandrijflijn die een 1.5-turbomotor met 143 pk combineert met een elektromotor en belooft een elektrisch rijbereik van 100 kilometer. BYD geeft echter nog geen details over het vermogen van de elektromotor of de opslagcapaciteit van de batterij.
Eenvolumer en SUV
BYD heeft ook een eenvolumer en een SUV voorgesteld: de Song Max en de Tang. De zeszits-eenvolumer Song Max PHEV is een plug-in hybride die een 1.5-turbomotor van 143 pk combineert met twee elektromotoren (een per as). In totaal komt hij zo tot een indrukwekkende 450 pk. De grote SUV met 7 zitplaatsen Tang wordt dan weer aangedreven door een 2.0-turbo met 205 pk. Bijzonder is dat op de middenconsole een kantelbaar scherm staat. De bestuurder en zijn passagier kunnen zo kiezen tussen een horizontale of verticale weergave.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!