De Peugeot 208 GTi zal in de lente van 2013 op de markt worden gebracht. Hij zal worden aangedreven door de 1.6 THP van 200 pk en 275 Nm uit de RCZ, gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met zes korte verhoudingen. Daarmee moet hij in minder dan zeven seconden kunnen optrekken van 0 tot 100 km/h en zou hij de kilometer vanuit stilstand afleggen in 27 seconden. Om zijn karakter in de verf te zetten krijgt de driedeurs bredere sporen (10 millimeter vooraan, 20 millimeter achteraan), maar ook een specifiek radiatorrooster, dagrijlichten en richtingaanwijzers met ledtechnologie en een aggressiever koetswerk met rode accenten, zoals de remklauwen of het binnenste biesje van de grille. Achteraan zien we een dubbele, trapeziumvormige verchroomde uitlaat.
De ingenieurs van Peugeot hebben het onderstel van de 208 GTi op verschillende punten aangepast (veren, dempers, antirolstang, voorste hulponderstel en dwarselement achteraan). Ook de stuurinrichting kreeg een specifieke afstelling, terwijl het ESP volledig kan worden uitgeschakeld. Wat de remmen betreft, doet de 208 GTi een beroep op schijven van 302 millimeter vooraan en 249 millimeter achteraan die gekoeld worden dankzij dynamische luchtinlaten. De zeventienduimvelgen zijn geschoeid met 205/45-banden.
Ook binnenin heerst een sportieve sfeer, dankzij de combinatie van rood, zwart en mat chroom. Van in zijn sportstoel kan de bestuurder de informatie met betrekking tot zijn auto auto volgen op een kleurenschermpje en tellers met een chroombiesje en rode led-achtergrondverlichting. Naast de standaardversies zal Peugeot bij de marktlancering in de lente van 2013 een tot 50 exemplaren beperkte reeks aanbieden, herkenbaar aan de exclusieve witte parelmoerlak, de zwartgelakte lichtmetalen velgen met een rood biesje en de Franse driekleur in het onderste latje van het radiatorrooster.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!