Het gamma van de Seat Tarraco verwelkomt een plug-inhybride variant, aangedreven door een geëlektrificeerde 1,4 liter-turbobenzine met een systeemvermogen van 245 pk en een maximumkoppel van 400 Nm. Die power wordt op de voorwielen gezet door een gerobotiseerde DSG-transmissie met zes verhoudingen en een dubbele koppeling. De elektrische energie wordt opgeslagen in een achterin gemonteerd lithium-ionaccupakket met een capaciteit van 13 kWh. Reken op 3,5 (3,6 kW via wallbox) tot 5 uur (2,3 kW via een huishoudelijk systeem) om de batterijen weer op te laden.
Die batterijen zorgen ervoor dat de Seat Tarraco e-Hybrid over een elektrisch rijbereik tussen de 44 en de 49 kilogram beschikt en een elektrische topsnelheid van 140 km/u haalt. Het gemiddelde normverbruik schommelt tussen de 1,6 en de 2,1 liter per 100 kilometer, het CO2-equivalent van respectievelijk 37 en 47 gram per kilometer. Dus netjes onder de fiscaal interessante 50-gramgrens, welke versie je ook kiest. De Seat Tarraco e-Hybrid heeft aan 7,5 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te sprinten en haalt een topsnelheid van 205 km/u.
Belgische prijzen
De Seat Tarraco e-Hybrid is nu beschikbaar. Voorlopig is de plug-inhybride SUV enkel beschikbaar als sportieve FR of als stijlvolle Xcellence, later zou er ook een minder genereus uitgeruste en dus goedkopere Style aan het gamma toegevoegd worden. Je vindt alle prijzen van de Spaanse SUV op onze modelpagina van de Seat Tarraco.
- 2021 Seat Tarraco e-Hybrid 245 Xcellence: 47.250 euro
- 2021 Seat Tarraco e-Hybrid 245 FR: 48.750 euro
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!