Porsche maakte zopas de specificaties bekend van de vierwielaangedreven versies van zijn 911, die worden onthuld op het salon van Parijs eind september. Op esthetisch vlak zijn de verschillen met de 911 Carrera minimaal. De verbreding van de achtertrein blijft relatief beperkt: 22 millimeter aan weerszijde. De achterwielen zijn 10 millimeter breder. Het meest zichtbare visuele verschil is de aanwezigheid van een rode strip die de achterlichten verbindt. Binnenin profiteert de bestuurder van een nieuwigheid: een scherm dat de werking van de vierwielaandrijving en de krachtsverdeling tussen de wielen weergeeft.
De Carrera 4 en 4S blijven logischerwijze trouw aan de zescilinders van de tweewielaangedreven 991, de 3.4 met 350 pk en de 3.8 met 400 pk. De manuele zevenversnellingsbak is nog steeds standaard en kan als optie vervangen worden door de gerobotiseerde PDK-bak met zeven verhoudingen en dubbele koppeling. Door het 65 kilo lagere gewicht in vergelijking met zijn voorganger is hij ook zuiniger. Porsche kondigt een normverbruik aan van 8,6 l/100 km voor de Carrera 4 PDK, of 215 g CO2/km.
Bij de sprint van nul naar 100 km/h stopt de chrono na 4,5 seconden (4,7 seconden voor de cabrio). De Carrera 4S heeft 0,4 seconden minder nodig (4,1 seconden voor de coupé, 4,3 seconden voor de cabrio). De maximulsnelheden liggen tussen de 282 km/h voor de Carrera 4 cabrio en 299 km/h voor de Carrera 4S. Eind 2012 komen ze op de markt. Ze zullen ongeveer 10.000 euro meer kosten dan de achterwielaangedreven varianten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!