De Porsche 911 GT3 RS zal voortaan worden aangedreven door een zescilinder van 3,8 in plaats van 3,6 liter, waarmee hij dezelfde evolutie volgt als de onlangs opgewaardeerde GT3. De motor van de RS-versie wint nog 15 pk en levert er alles bij elkaar 450. Het resultaat is dat deze atmosferische motor een specifiek vermogen van 118 pk per liter ka voorleggen. Hij wordt gekoppeld aan een ingekorte zesversnellingsbak voor uitgesproken sportieve rijsensaties.
De 911 GT3 RS 997/2 geniet ook enkele verbeteringen die gericht zijn op een betere stroomlijn. Zo hebben de Duitse ingenieurs hem een nieuwe spoiler van koolstofvezel met voetjes van aluminium gegeven. De bodemvrijheid is uiteraard minimaal, maar Porsche heeft beslist om zijn ultieme 911 uit te rusten met de gestuurde ophanging PASM (Porsche Active Suspension Management), die specifieke afstellingen kreeg.
De GT3 RS is makkelijk te herkennen aan zijn 245/35 ZR 19-banden vooraan en 325/30 ZR 19-rubbers achteraan, zijn specifieke koetswerkaddenda en zijn ultralichte dubbele sportuitlaat van titanium. Minder opvallend is dat de conventionele loodbatterij vervangen is door een lithium-ionexemplaar, dat 10 kilo lichter is.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!