Na vijf jaar afwezigheid keert de ultieme Porsche 911 Turbo S terug. Deze versie met vierwielaandrijving is 30 pk krachtiger dan de 911 Turbo, en meet zich zo met de GT2 (met tweewielaandrijving). De 530 pk (390 kW) van de zescilinder-boxer en zijn koppel van 700 Nm doen deze bolide in 3,3 seconden naar 100 km/h spurten. In 10,8 seconden wordt de grens van 200 km/h al bereikt. De maximumsnelheid bedraagt 315 km/h. Porsche deelt verder nog mee dat het gemiddelde verbruik 11,4 l/100 km bedraagt.
De gerobotiseerde PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven versnellingen is inbegrepen in het Sport Chrono Turbo-pakket, dat verder nog de Launch Control bevat. Die is onmisbaar om bovenstaande acceleratietijden te halen. Rekening houdend met de prestaties was het noodzakelijk om ceramische remmen te installeren. Ook een mechanisch sperdifferentieel achteraan maakt deel uit van het pakket. De uitrusting omvat verder RS Spyder-negentienduimvelgen met centrale moer, adaptieve bochtverlichting, schakellepels aan het stuur, adaptieve sportstoelen, een snelheidsregelaar, een navigatiesysteem en een tweekleurige interieuraankleding van exclusief leder. De 911 Turbo S, beschikbaar als Coupé en Cabriolet, staan in mei 2010 bij de concessiehouders.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!