De Porsche Boxster Spyder, die de motor van de Cayman S krijgt, is vooral een auto voor de lol. Zo is het stoffen kapje dat erbij wordt geleverd enkel een rudimentaire bescherming en geen volwaardig dak. De bedoeling van deze auto is dan ook om er zoveel mogelijk van te genieten met de haren in de wind zodat de brul van de 3.4-boxerzescilinder met 320 pk goed hoorbaar is. De Spyder wordt standaard geleverd met de PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling en met het Sports Chrono Package. Daarmee sprint hij naar 100 km/h in 4,8 seconden, waarmee hij de snelste Boxster is. De topsnelheid van 267 km/h haal je enkel met het dak verwijderd.
Het silhouet van de dynamische tweezitter wordt gedomineerd door de twee bulten achter de voorstoelen. Door het dakmechanisme te verwijderen is de auto zo'n 80 kilo lichter geworden (1.275 kilo). Bovendien staat hij op een nieuw sportonderstel en ligt het zwaartepunt lager. De Spyder wordt voorgesteld op het autosalon van Los Angeles (4 tot 13 december) en wordt in februari 2010 op de markt gebracht.
Porsche verwijst in zijn communicatie gretig naar de meest legendarische Spyder die het ooit bouwde, de 550. Die kwam op de markt in 1953 en was vooral bedoeld voor circuitgebruik. Met zijn 550 kilo maakt hij van de Boxster Spyder echter een zwaargewicht. De 550 is vooral bekend omdat de beroemde acteur James Dean ermee is verongelukt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!