De 3.0-V6 van de Porsche Cayenne Diesel krijgt er 5 pk bij, wat zijn vermogen op 245 pk brengt. Door die vermogensstijging trekt de Diesel 0,2 seconden sneller op van 0 tot 100 km/h (meer bepaald in 7,6 seconden). De topsnelheid gaat van 218 naar 220 km/h, terwijl het normverbruik met 0,2 l/100 km daalt, tot 7,2 l/100 km, goed voor een CO2-uitstoot van 189 g/km (een daling met 6 g/km). Deze verbeteringen zijn te danken aan het gebruik van lichtere materialen, een aangepaste inspuiting en een nieuwe turbo. Bovendien hebben ze ervoor gezorgd dat de V6-motor 20 kilo lichter werd, waardoor de Cayenne Diesel nu een leeggewicht van 2.020 kilo heeft.
Porsche heeft ook de Cayenne S Hybrid nog eens onder handen genomen. Vroeger moest je wachten tot de werkingstemperatuur bereikt was vooraleer je de elektrische modus kon gebruiken, maar bij modeljaar 2011 is het nu mogelijk om na een koudstart aan lage snelheden volledig elektrisch te rijden. De Cayenne Turbo is dan weer, net als de Panamera Turbo, voortaan verkrijgbaar met een vermogenskit die zowel het vermogen als het koppel verhoogt. Daarmee levert de sportieve SUV 540 pk (+40 pk) en 750 Nm (+50 Nm). Die aangroei van het vermogen wordt met name verkregen door twee nieuwe turbo's met in een legering van aluminium en titanium uitgevoerde turbines en een aanpassing van de elektronische motorsturing. De installatie van de kit houdt ook een verbeterde remkoeling in. Het gemiddelde normverbruik en de CO2-normuitstoot blijven ongewijzigd (respectievelijk 11,5 l/100 km en 270 g/km).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!