Land Rover stelt zijn eerste plug-in hybride model voor met de Range Rover Sport P400e. Hij combineert een 300 pk sterke 2.0-turboviercilinder op benzine met een elektromotor van 116 pk (85 kW). In totaal kan de SUV 404 pk ontwikkelen. De elektromotor kan de auto maximaal 50 kilometer alleen aandrijven. Het herladen van de 13,1 kWh grote batterij duurt 2 uur 45 minuten aan een wallbox (32 A) en 7,5 uur aan een gewone huisstekker van 10 A.
Vierwielaandrijving
Land Rover kiest niet voor een opstelling met de benzinemotor op de vooras en de elektromotor op de achterwielen zoals bijvoorbeeld Volvo (XC90 T8). De Range Rover Sport P400e is een echte, permanente vierwielaandrijver. Maar dankzij de elektromotor wordt het gemakkelijker om aan lage snelheden op delicate ondergrond te rijden dankzij het maximumkoppel van 640 Nm. Het offroad-rijhulppakket Terrain Response 2 is trouwens aangepast aan de aanwezigheid van de elektromotor. De overbrenging gebeurt via een ZF-achttrapsautomaat. Land Rover kondigt een sprint van 0 naar 100 km/h aan in 6,7 seconden en een topsnelheid van 220 km/h. De CO2-uitstoot ligt officieel op 64 g/km.
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c70-d70/content/medias/images/team/lego-od.jpg)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!