Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Range Rover aan de stekker als P440e en P510e

Verwachte lancering : 25-01-2022

Geschreven door Frédéric Kevers op 27-01-2022

Land Rover voorziet twee plug-inhybride versies van de nieuwe Range Rover: de P440e en de P510e. Hoe sterk zijn deze stekker-SUV's en hoever geraken ze op een volle batterij?

Bij de presentatie van de nieuwe Range Rover werden er twee plug-inhybride varianten beloofd, in 2024 vult Land Rover het gamma verder aan met een volledig elektrische variant van de luxe-SUV. Intussen heeft de Britse constructeur wat extra technische toelichting gegeven over de PHEV-modellen: de P440e en de P510e.

Zowel de Range Rover P440e als de P510e steunen op een drukgevoede zes-in-lijn, maar bij de eerste stekkerversie komt het 3-literblok wat minder krachtig voor de dag. Die benzinemotor wordt gekoppeld aan een elektromotor van 145 pk en een batterijpakket van 38 kWh (waarvan 31 kWh nuttige capaciteit). En dat zou zich vertalen in een elektrisch rijbereik van 113 kilometer en een CO2-uitstoot van 18 gram. Snelladen aan 50 kW zorgt ervoor dat je minder dan een uur nodig hebt om de accu's op te laden van 0 naar 80% van hun mogelijkheden. 

De Range Rover P440e ontwikkelt een systeemvermogen van 440 pk en een gecombineerd maximumkoppel van 620 Nm, de P510e zet daar 510 pk en 700 Nm tegenover.

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten