Met 300 in plaats van 280 pk is de Renault Mégane R.S. Trophy nog atletischer. De winst van 20 pk uit de 1,8 liter-turbo wordt bereikt via keramische lagers in de turbo en een nieuwe uitlaatlijn. De motor, die 420 Nm levert, kan worden gekoppeld aan een manuele versnellingsbak of een gerobotiseerd EDC-exemplaar. De ingenieurs van het merk met de diamant blijven trouw aan het Cup-chassis. Dat beschikt over een verstevigde ophanging, een Torsen-sperdifferentieel en vierwielsturing. Daarnaast krijgt de R.S. Trophy remmen met vooraan schijven uit een composietmateriaal. De speciale 19-duimsvelgen huizen ‘high-performance’ Bridgestone-banden. Aan boord kan de sportieve sfeer optioneel worden versterkt met een nieuwe generatie Recaro-kuipzetels, bekleed met Alcantara. De Trophy behoudt wel de belangrijke elementen van de R.S.: Multi-Sense om de rijmodus te kiezen en het systeem om de telemetrie en andere data te verzamelen.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!