We gaan niet het hele verhaal opnieuw doen, wie alles te weten wil komen over de nieuwe Renault Scénic E-Tech kan dat hier vinden. Kort samengevat, zou je kunnen stellen dat de Scénic een Mégane E-Tech is met meer binnenruimte. Wat niet hoeft te verwonderen, gezien familiale ondersteuning altijd al de raison d'être is geweest van de Scénic.
Wel veranderd is zijn postuur: geen monovolumeproporties meer, zoals dat bon ton is, verwaterde de eenvolumerstijl tot een SUV-look. Aan jullie om uit te maken of dat ver- dan wel wenselijk is/was.
Prijzen van de nieuwe Renault Scénic
Waar wel niet valt over te discussiëren, is het gevoerde prijsbeleid. Hoewel hij iets minder ruim werd dan zijn voorganger, is de Scénic E-Tech nog altijd een gulle gever wat betreft been- en hoofdruimte. Een echte familievriend die bovendien tegen een billijke vergoeding in de markt wordt gezet.
Voor de basisversie - de Evolution met 170 pk en een 60 kWh-batterij - betaal je 39.950 euro. De topversie - de Iconic van 220 pk en met 87 kWh aan batterijvermogen - kost 51.450 euro. Bedragen waarvoor je respectievelijk 430 en 625 kilometer rijbereik koopt (volgens de WLTP). Ter vergelijking: de EV-bestseller van het moment, de Tesla Model Y, kost minstens 47.970 euro (Model Y RWD) en brengt je voor die som 455 kilometer ver (54.970 euro en 533 kilometer in het geval van de Model Y Long Range).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!