De twee van de Mégane afgeleide eenvolumers, de Scénic en Grand Scénic, hebben elk een ander silhouet. De Scénic, 4,34 meter lang en enkel verkrijgbaar als vijfzitter, neemt enkele uiterlijke kenmerken over van de Mégane Coupé, zoals zijn radiatorrooster geflankeerd door luchtinlaten. De 4,56 meter lange Grand Scénic onderscheidt zich door zijn achterlichten in boemerangvorm. Hier biedt Renault de keuze tussen een variant met vijf of met zeven zitplaatsen. De twee Scénic-modellen worden uitgerust met een boordcomputer die uit een personaliseerbaar tft-kleurenscherm bestaat dat de tellers vervangt.
De moduleerbaarheid wordt natuurlijk ook verzorgd in de twee modellen. De Grand Scénic met zeven plaatsen beschikt over een comfortabele en ruime derde zitrij. Vanzelfsprekend vinden we eveneens luiken onder de vloer (in totaal vier) en lades onder de stoelen terug. De middenconsole is verschuifbaar en omvat de bedieningsknoppen voor het navigatiesysteem, de parkeerrem en de schakelaar van de snelheidsregelaar en -begrenzer. Renault belooft een tien procent groter koffervolume. De nieuwe Scénic beschikt ook over parkeersensoren, eventueel aangevuld met een achteruitrijcamera.
Het onderstel van de twee modellen is identiek aan dat van de nieuwe Mégane. De Scénic en Grand Scénic krijgen ook een nieuwe elektrische stuurbekrachtiging en worden beschikbaar met dertien motoren: zes benzineversies, waaronder de nieuwe TCE met 130 pk, en zeven diesels, waarvan er drie onder de 140 gram CO2 blijven. Ten slotte wil Renault bij de EuroNCAP-crashtests de beste score ooit halen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!