De Aston Martin Vulcan, die te zien zal zijn op het salon van Genève (van 5 tot 15 maart), is een achterwielaangedreven supercar met de motor centraal voorin. De tweezitter met een zelfdragende structuur van koolstofvezel kan rekenen op een atmosferische V12 van 7 liter met meer dan 800 pk. De Vulcan is niet gehomologeerd voor op de openbare weg en mag dus enkel worden gebruikt op circuit, bij voorkeur in het kader van het programma dat de constructeur heeft uitgewerkt. De 24 eigenaars zullen een speciale opleiding volgen om ermee te kunnen rijden. Ze zullen ook de mogelijkheid hebben om hun grenzen, en die van de auto, af te tasten op verschillende circuits.
Het onderstel is voorzien van een dynamische ophanging (Multimatic) met verstelbare schokdempers, zoals bij de One-77. De bestuurder kan ook het antiblokkeersysteem van de remmen regelen, evenals de tractiecontrole. Het competitieremsysteem, van Brembo, maakt gebruik van koolstofceramische remschijven, de voorste 380 en de achterste 360 millimeter groot. De Vulcan staat op negentienduimvelgen met Michelin-banden. Hij kan rekenen op een sperdifferentieel. Ten slotte is de transmissietunnel van magnesium en de cardanas van koolstofvezel.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!