Na amper drie jaar ondergaat de 208 voor het salon van Genève een tussentijdse facelift. Peugeots bestseller pronkt voortaan met een hertekende neus met een groter radiatorrooster. Vanaf het tweede uitrustingsniveau zijn er ook andere koplampen, met een aangepaste ledsignatuur. Ook achteraan zitten leds met 3D-effect. Verder zijn de velgen en de buitenspiegelkappen nieuw. Binnenin zijn er geen spectaculaire wijzigingen: alleen de sfeerverlichting verandert, maar het spraakmakende kleine stuurtje is gebleven, net als het aanraakscherm bovenaan op de middenconsole. Wel doen twee nieuwe uitrustingsniveaus hun intrede: de GT Line en de GTi by Peugeot Sport.
Onder de motorkap stoten de drie BlueHDi-diesels van 75, 100 en 120 pk allemaal 95 g CO2/km uit. Van de varianten met 75 en 100 pk bestaat eveneens een extra spaarzame uitvoering met een gemiddeld normverbruik van 3,0 l/100 km (79 g CO2/km). Het benzinegamma krijgt versterking van de 1.2-driecilinder met turbo van 110 pk, eventueel gekoppeld aan de nieuwe zestrapsautomaat (EAT6 of Efficient Automatic Transmission 6). De atmosferische 1.0 en 1.2 van respectievelijk 68 en 80 pk en de 1.6 THP van 165 pk of 208 pk (in de GTi) blijven op post.
Tegelijk met deze facelift, die in juni bij de dealers staat, doet nieuwe technologie haar intrede. Zo krijgt de Peugeot 208 het Active Safety Brake, een automatische noodremhulp in de stad. Ook de achteruitrijcamera is nieuw, maar de Franse veelzijdige stadsauto biedt eveneens een volautomatisch parkeersysteem aan. Voor de liefhebbers biedt de 208 Mirrorlink en Carplay aan, waarmee je je smartphoneomgeving en sommige apps op het aanraakscherm van de auto kunt projecteren. Als optie is ook een pakket van achttien apps via een 3G-sleutel beschikbaar.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!