Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Salon van Genève 2015: Range Rover Evoque met Ingenium-diesel

Geschreven door Olivier Duquesne op 23-02-2015

In Genève stelt Land Rover een gefacelifte Range Rover Evoque voor. Naast de uiterlijke retouches krijgt hij een nieuwe basisdiesel uit de Ingenium-familie.

De Range Rover Evoque heeft recht op een facelift voor het salon van Genève (5-15 maart). Hij krijgt een nieuwe voorbumper en de voorste richtingaanwijzers zijn verhuisd naar de plaats van de led-dagrijlichten. Verder kan de SUV voortaan als optie met adaptieve led-koplampen worden besteld. Ook het radiatorrooster is herwerkt, met op de meer sportieve varianten een grille met zeshoekig motief. De ventilatieroosters bovenin de motorkap die voordien het voorrecht waren van de driedeurs, zijn nu ook op de vijfdeurs toegepast. Achteraan omvat een nieuwe dakspoiler het derde remlicht en in het dak kan een 3G-antenne worden geïntegreerd voor de connectiviteit onderweg.

Aan boord zien we in de Evoque nieuwe stoelen en herwerkte deurvakken. Het instrumentenbord is hertekend en op de middenconsole is een achtduims aanraakscherm te zien voor het nieuwe multimediasysteem InControl. Dat laatste kent een functie om de apps van je smartphone via het scherm te bedienen. Het aanbod aan rijhulpsystemen breidt uit, met onder meer een automatisch remsysteem en een spoorassistent. Voor eenvoudiger terreinwerk kan de Evoque worden besteld met het All-Terrain Progress Control, dat de auto aan een stabiele snelheid laat kruipen zodat de bestuurder zich beter op het stuurwerk kan concentreren.

Het interessantste nieuws zit echter onder de motorkap. Land Rover plaatst daar namelijk de Euro 6-motor van de nieuwe Ingenium-familie. Deze volledig aluminium 2.0-diesel is verkrijgbaar in twee vermogensversies: 150 en 180 pk. De minst krachtige, de eD4, is enkel verkrijgbaar met voorwielaandrijving, om het verbruik zo laag mogelijk te houden (4,2 l/100 km op de normverbruikscyclus) en dus de CO2-uitstoot te beperken (109 g/km). Je kan nog steeds voor een benzinemotor kiezen, in dit geval de 2.0 Si4 met 240 pk. Daarmee sprint de Evoque van 0 naar 100 km/h in 7,6 seconden. In april komt hij op de markt.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten