Net als de Volkswagen Sharan steekt ook de Seat Alhambra in het nieuw voor de zomer, al valt de facelift op het eerste zicht niet op. De beperkte esthetische aanpassingen hebben betrekking op het radiatorrooster, de koplampen, de velgen en de ledachterlichten. De echte evoluties moeten we echter gaan zoeken op technologisch vlak en op motorvlak. Zo krijgt de Alhambra standaard het anti-multicrashremysteem en kan de Spaanse versie van VW's eenvolumer ook worden uitgerust met een dodehoekcontrole en een adaptief onderstel. Binnenin beschikt het multimediasysteem Easy Connect over een aanraakscherm en kunnen de voorste inzittenden beschikken over stoelen met een massagefunctie.
Onder de motorkap voldoet de Alhambra voortaan aan de Euro 6-norm. Aan benzinezijde biedt Seat een 1.4 TSI met 150 pk en een 2.0 TSI met 220 pk, wat 20 pk meer is dan voordien. Bij de dieselversies gaat het TDI-aanbod van start met een tweeliter van 115 pk, gevolgd door varianten met 150 en 184 pk. De twee minst krachtige TDI's pakken uit met een normverbruik van slechts 4,9 l/100 km (goed voor een CO2-uitstoot van 130 g/km). Op de 2.0 TDI 115 na zijn alle motorversies verkrijgbaar met de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling DSG, die zelfs standaard is op de topversie op benzine. De 2.0 TDI 150 kan dan weer worden gecombineerd met de vierwielaandrijving 4Drive.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!