De facelift van de Skoda Superb was vooral een excuus om een belangrijke nieuwigheid voor te stellen: een oplaadbare hybride versie. Maar dat is niet de enige innovatie voor de grote Skoda - er is ook de Superb Scout. Deze hoogpotige variant op de Combi-break lijkt een waardige drager van de Skoda-badge; zo heeft de Superb een robuuste bescherming aan het onderstel en aan de motor. De bodemvrijheid is trouwens 15 mm hoger dan de break. De Scout wordt standaard geleverd met 18-duims Braga-wielen die vervangen kunnen worden door tweekleurige Manaslu 19-duimers.
Vierwielaandrijving
De Skoda Superb Scout wordt zal standaard geleverd worden met vierwielaandrijving. Onder de motorkap vinden we de krachtigste motoren in het assortiment – de Diesel is de 2.0 TDI AdBlue met 190 pk en 400 Nm, vergezeld door een 7-traps DSG-versnellingsbak. De 2.0 TSI-benzinemotor komt voor de dag met 272 pk, 350 Nm en krijgt eveneens de 7-traps DSG. De Scout moet ook op onverharde wegen capabel zijn, zelfs met een aanhangwagen. Met z’n intrekbare trekhaak (optie) kan hij maar liefst 2,2 ton voorttrekken. Over opties gesproken, het zal ook mogelijk zijn om je Scout een exclusieve kleur te geven: Tangerine-oranje.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!