In september stelt Skoda op het salon van Frankfurt de gefacelifte Yeti voor. Vooraan valt onmiddellijk op dat de aparte, ronde koplampen plaats hebben geruimd voor meer conventionele rechthoekige lichtblokken. Verder heeft de auto andere bumpers en een hertekende kofferklep. Er zijn trouwens twee verschillende voorbumpers beschikbaar, naargelang de versie die de klant bestelt. Skoda biedt voortaan namelijk twee varianten aan van de Yeti, waarvan een meer op terreinwerk is gericht, met extra beschermplaten onderaan de bumpers en zwarte kunststof op de deuren.
Het motorenpalet bestaat nog steeds uit vier diesels en twee benzines, die allemaal een turbo en directe injectie hebben en die vermogens tussen 105 en 170 pk leveren. De zuinigste variant is de 1.6 TDI Greenline met 105 pk, die 119 g CO2/km uitstoot en 4,6 l/100 km verstookt op de Europese normverbruikscyclus. Het enige nieuws onder de motorkap komt van de 1.6 TDI 105, die voortaan verkrijgbaar is met een DSG-7-versnellingsbak, en de 2.0 TDI 170, die vierwielaandrijving en een DSG-6 kan combineren. Voor de vierwielaandrijving doet de Yeti voortaan trouwens een beroep op een centrale Haldex-koppeling van de vijfde generatie.
In het interieur wordt een nieuw stuurwiel met drie spaken gemonteerd en voor de stoelen zijn andere stoffen en motieven beschikbaar. Het dashboard krijgt nieuwe bekledingsmaterialen en de uitrusting wordt uitgebreid. Zo is een omkeerbare vloermat in de koffer voortaan standaard, net zoals een uitneembare zaklamp, een bakje voor een veiligheidsvest onder de bestuurdersstoel en een mini-vuilbakje in de deurbakken. De compacte SUV wordt bovendien de eerste Skoda die als optie met een achteruitrijcamera wordt aangeboden. Ook mistlampen met dynamische bochtverlichting en bixenonlampen met led-dagrijlichten staan op de optielijst.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!