Het SIV-2 concept op het salon van Genève 2016 was hybride. Op het salon van 2019 staat de 4e generatie Korando, die zich inspireert op de conceptcar maar niet dezelfde lijn volgt. De 4,45 m lange Koreaanse SUV komt in Europa met een 1.5 turbobenzine van 163 pk (154 g CO2/km met manuele bak, tweewielaandrijving en Start&Stop) en een 1.6 diesel van 136 pk (130 g CO2/km met manuele bak, tweewielaandrijving en Start&Stop). Met de automatische zesversnellingsbak mag de Korando diesel 2 ton trekken, tegenover 1,5 ton voor de andere varianten, waaronder de 1.5 turbobenzine met automaat. Het is ook mogelijk om te kiezen voor vierwielaandrijving. Later zal de Korando ook worden aangeboden met 100% elektrische aandrijving.
Sfeer
Vanuit stilistisch oogpunt evolueert de Korando met een nieuwe grille en hertekende koplampen. De evolutie is duidelijker aan boord. SsangYong geeft aan dat de leefbaarheid is verbeterd. In elk geval is het interieur meer bij de tijd met een centraal scherm van 9 inch voor het infotainment, dat compatibel is met Apple CarPlay en Android Auto. Er is een TomTom-navigatiesysteem geïntegreerd. De bestuurder beschikt over een digitaal dashboard van 10,25 inch met personaliseerbare schermen. De constructeur biedt ook sfeerverlichting aan in verschillende kleuren. De achterklep kan handenvrij openen. Hij geeft toegang tot een koffer van 551 l tot 1248 l met de achterzetels neergeklapt.
Radar en camera
Op vlak van rijhulpsystemen volgt de Korando de trend met de essentiële uitrusting. We vinden Advanced Emergency Brake Assist terug, aangevuld met een camera en een radar, een fileassistent, een intelligente adaptieve cruisecontrole en automatische lichten. De Korando kan ook een waarschuwingssysteem krijgen voor kruisend verkeer bij het achteruitrijden met automatisch remmen. Deze nieuwe generatie komt toe bij de dealer in juni.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!