Industriële partners Toyota en Subaru werken samen aan een sportief model. Terwijl Toyota op het salon van Genève al de coupé FT-86 II conceptcar presenteerde, focust Subaru zich op de architectuur die rond de atmosferische tweeliter boxermotor van de sportieveling komt. Een zeer opvallende element is de erg lage inplanting van de motor, lager zelfs dan ze bij Subaru gewoon zijn. Daardoor zakt het zwaartepunt van de auto en konden de ingenieurs de motor meer in het midden van het chassis inplanten.
Ook opmerkelijk is de afwezigheid van de vierwielaandrijving. De Japanse constructeur verlaat zo zijn beruchte symmetrische principe ten voordele van achterwielaandrijving. Voor een auto met sportieve ambities is die keuze ook logischer. We vestigen ook nog de aandacht op de voortrein met pseudo-McPhersons en de multilink achteras. Volgens Subaru is de sportieveling 4,20 meter lang, met een wielbasis van 2,57 meter, een breedte van 1,77 meter en een hoogte van 1,27 meter. De sportieve coupé van Subaru en Toyota gaat vanaf 2012 in productie.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!