De Impreza R205, haalt een vermogen van 320 pk en 431 Nm uit zijn drukgevoede tweeliter-boxer, die gekoppeld is aan een manuele zesversnellingsbak, en is daarmee krachtiger dan de WRX STi (300 pk). De vijfdeurs werd op alle vlakken door STI, de sportieve afdeling van Subaru, onder handen genomen: ophanging, schokdemping, motorsturing, turbo, uitlaat, motorklank, stijfheid, stroomlijn, enzovoort. Zelfs de banden werden speciaal ontwikkeld, meer bepaald door Bridgestone. De bedoeling was om deze Impreza bij te slijpen voor op circuit, maar toch dagelijks bruikbaar te maken, met name dankzij de SI-Drive-sturing met drie standen. Van deze ultieme versie van Subaru's middenklasser zullen slechts 400 exemplaren worden gebouwd, met het stuur rechts, en hij wordt enkel verkocht in Japan.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!