Onder de motorkap van de Legacy zal Subaru voor de Europese markt een 2.0 en 2.5 op benzine aanbieden, evenals de boxer-diesel van twee liter. De Outback zal niet verkrijgbaar zijn met de tweeliter op benzine. De cross-over heeft daarentegen wel recht op een 3.6. De 2.5-turbo op benzine zal in Europa niet verkrijgbaar zijn. Om het comfort te verbeteren en de trillingen in het interieur terug te dringen bevestigde Subaru de motor niet meer op het onderstel, maar op een hulpframe.
De Legacy 2.5 zal uitgerust kunnen worden met een CVT-automaat, gekoppeld aan een vierwielaandrijving. Deze Lineartronic CVT beschikt ook over een manuele modus die de bestuurder zes virtuele "versnellingen" biedt, die geselecteerd kunnen worden via spatels aan het stuur. De Subaru Legacy (berline en break) en de Outback maken gebruik van een nieuw platform, met een met 80 millimeter verlengde wielbasis. Ze werden groter, breder en hoger, maar hebben kortere overhangen, waardoor ze een grotere binnenruimte kunnen voorleggen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!