Het wordt wel vaker vergeten, maar de Subaru Outback is de uitvinder van de verhoogde breaks. Hij is geboren in 1995, dus nog voor de Volvo XC70 (1997) of Audi A6 Allroad (1999). Vandaag is de Outback al aan zijn vijfde generatie toe, die ter gelegenheid van het salon van New York een facelift krijgt. De uiterlijke aanpassingen zijn echter minimaal. We merken een hertekend radiatorrooster op en andere lichten, die met een ledverlichting kunnen worden uitgerust.
Beter geconnecteerd
Aan boord vinden we nieuwe materialen en een multimediasysteem met een groter scherm (tot 8 duim) dat compatibel is met Android Auto en Apple CarPlay. Qua chassis meldt de constructeur dat de stuur- en rembekrachtiging zijn herwerkt voor een meer natuurlijke respons. Onder de motorkap verandert niets, daar liggen nog steeds de atmosferische 2.5-benzinemotor met 175 pk en de 2.0-diesel met 150 pk. Ze zijn allebei standaard gekoppeld aan een continu variabele automaat (Lineartronic). We brengen nog in herinnering dat de Outback een echte allewegenbreak is, met vierwielaandrijving en een mooie bodemvrijheid van 20 centimeter.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!