Suzuki is de laatste tijd druk bezig met zijn modellen aan te bieden met een mild hybride aandrijflijn op 48 V, maar dat is duidelijk niet voldoende om de gemiddelde CO2-uitstoot van zijn gamma onder de verplichte 95 g/km te krijgen. Daarom is de constructeur gaan aankloppen bij landgenoot en hybridespecialist Toyota, dat sinds kort de RAV4 PHEV in de prijslijsten heeft staan. Een kleine neuscorrectie later is dit de nieuwe Suzuki Across!
22 gram
De Suzuki Across vertrouwt op dezelfde plug-in hybride aandrijflijn als de RAV4, wat betekent dat hij een 2.5 viercilinder op benzine volgens de efficiënte Atkinson-cyclus combineert met twee elektromotoren: eentje op de vooras van 134 kW (182 pk) en eentje op de achteras van 40 kW (54 pk) voor een systeemvermogen van 306 pk. De elektromotoren worden gevoed door een batterij van 18,1 kWh, waarmee de Across een elektrische range van 75 km krijgt en daardoor een CO2-uitstoot van slechts 22 g/km kan voorleggen.
De Across beschikt ook over heel wat veiligheidssnufjes (Pre-Collision System, Lane Tracing Assist, adaptatieve cruisecontrole, ...). De Europese verkoop gaat in het najaar van 2020 van start, Belgische prijzen volgen naarmate de lancering nadert.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!