De Tata Nano Europa is wat groter dan zijn Indische broertje. Hij meet namelijk 3,29 meter (19 centimeter meer) en is met zijn 1,58 meter 8 centimeter breder. Zijn wielbasis werd met 5 centimeter verlengd, tot 2,28 meter. Verder werd de interieurafwerking afgestemd op onze Europese normen, en hetzelfde geldt voor de motor en de veiligheidseisen. Zo moest de kleine tweecilinder van 623 cc en 38 pk plaatsmaken voor een aluminium driecilinder met multipointinjectie, waarover echter nog geen verdere gegevens bekend zijn, behalve dat hij gekoppeld wordt aan een vijftrapsautomaat en dat hij minder dan 100 g/km CO2 zou uitstoten (minder dan 98 g/km zelfs als we het label op het salon van Genève mogen geloven). Op veiligheidsvlak zal de Tata Nano Europa aan alle Europese vereisten voldoen. Daarvoor werd niet alleen de esthetiek, maar ook het interieur veel beter verzorgd dan bij de Indische exemplaren, terwijl een ABS, ESP en airbags standaard zijn. Al die factoren verklaren meteen waarom de Nano bij ons 5.000 euro moet kosten, terwijl zijn Indische variant voor minder dan de helft van de hand gaat. De Europese lancering van het model is gepland voor november 2010.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!