De Ren, de originele open sportwagen die in Genève wordt voorgesteld, is de eerste auto die Techrules in een kleine reeks gaat bouwen. Dit model uit China is ontworpen in Italië door vader en zoon Giugiaro en wordt daar ook gebouwd. Het orderboekje staat nu open en de eerste auto’s voor klanten zouden begin volgend jaar worden geleverd. Aanvankelijk mikt Techrules op een jaarproductie van een tiental auto’s. Die worden dan echt op maat gemaakt en zijn allemaal elektrische supersportwagens met een turbine als range extender. Het model dat in Genève wordt voorgesteld, heeft een dieselturbine, die efficiënter zou zijn dan de gasturbine, die het merk ook aanbiedt. Met een tank van 80 liter zou de auto zo bijna 1.200 kilometer ver geraken.
Batterijen en motoren op maat
Klanten kunnen ook de opslagcapaciteit van de batterij bepalen. Techrules biedt lithium-ionaccu’s aan van 14, 25 of 32 kWh. Ook qua motoren is de constructeur erg soepel, met de keuze tussen twee, vier of zelfs zes (twee vooraan en vier achteraan) elektromotoren. De braafste versie neemt genoegen met 429 pk, tegenover 858 pk voor de middelste. De ultieme variant, die in Genève staat, hoest liefst 1.287 pk en 2.340 Nm op. Gezien het gewicht van 1.700 kilo levert dat een verhouding gewicht-vermogen op die gunstiger is dan die van een Bugatti Chiron. Techrules kondigt een sprint naar 100 km/h aan in 2,5 seconden en een topsnelheid van 349 km/h, met een CO2-uitstoot van slechts 106 g/km. Geïnteresseerde klanten moeten volgens nog niet bevestigde geruchten wel uitgaan van een startprijs van 2,5 miljoen euro…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!