Meer vermogen en minder gewicht: zo verbeterde Gazoo Racing Masters of the Nürburgring (GRMN) de Toyota GT86. De coupé die houdt van driften krijgt 16 pk en wat koppel extra. Zijn tweeliter boxermotor – nog altijd zonder turbo – levert nu 216 pk en 217 Nm in plaats van twee keer 200. Bovendien werden de zes versnellingen korter gespreid. Nog belangrijker: de Japanner verliest 45 kg dankzij een motorkap uit koolstofvezel, een kaalgeplukt interieur en ruiten in plexiglas.
Ophanging en stroomlijn
De Toyota GT86 GRMN krijgt een eigen gezicht door zijn zwarte motorkap en de koolstofvezel met openingen om de mechaniek te laten ademen. De Japanse ingenieurs en piloten, die heel actief zijn op de Nürburgring, werkten ook aan de ophanging en stroomlijn. Resultaat: een nieuwe afstelling voor de ophanging, bredere banden aan de achterzijde, een diffusor achteraan waarin de centrale uitlaat geïntegreerd werd en een niet erg discrete achterspoiler. Logischerwijze werden ook de remmen verstevigd. De remklauwen hebben zes zuigers vooraan en vier achteraan. Het geheel kost 6.180.000 yen of ongeveer 50.000 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!