De Ghibli wordt de eerste Maserati met een dieselmotor. In zijn geval is dat een 3.0-V6 met 275 pk en 600 Nm. De Italianen plaatsen twee actieve kleppen in de uitlaat (Maserati Active Sound) die de zelftonbrander een gepaste stem geven. Er is bovendien een Sport-modus met een meer agressieve klank. De berline spurt met deze motor naar 100 km/h in 6,3 seconden, terwijl hij op de normverbruikscyclus slechts 6,0 l/100 km verbrandt.
Voor wat de twee 3.0-benzinemotoren betreft, begint het aanbod bij een variant met 330 pk en 500 Nm. Die laat de berline naar de 100 km/h sprinten in 5,6 tellen. De extra krachtige Ghibli S kan bogen op 410 pk en 550 Nm en kan als optie met vierwielaandrijving Q4 worden geleverd. De Ghibli S Q4 legt de standaardspurt naar 100 km/h af in 4,8 seconden, de achterwielaangedreven variant doet daar 0,2 tellen langer over. Die laatste heeft wel de hoogste topsnelheid: met 285 km/h is hij één km/h sneller dan de Q4. Beide benzinemotoren zijn aan een achttrapsautomaat gekoppeld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!