Chinezen op zoek naar een vierdeursberline met VW-logo hebben keuze te over. De Duitse constructeur, die ter plekke samenwerkt met twee lokale partners (FAW en SAIC), biedt er niet minder dan 2 instapberlines aan (Santana en Jetta) en twee topberlines (Lamando en Sagitar). Het middengamma bestaat dan weer uit de Lavida en binnenkort ook de Bora. Dat is geen Golf met een kofferbak zoals we die jaren geleden in Europa hebben gekend, maar wel een model dat specifiek voor de Chinese markt is ontwikkeld.
Passat-look
In vergelijking met de vorige generatie is de Bora fors gegroeid en pakt hij uit met een tot 2.688 millimeter verlengde wielbasis op het MQB-platform. Qua design toont de afwezigheid van een derde zijruitje aan dat hij zich wat wil profileren als een compacte Magotan. Dat is de lokale naam voor de auto die wij als Passat kennen. Bovendien is de Bora rijkelijk bestrooid met chroom op de neus en krijgt hij een zeer sober interieur.
Dubbel aanbod
Voor de aandrijving van de Bora laat VW de keuze tussen twee benzinemotoren: een 1.5 met 110 pk (150 Nm) en een 1.4-turbo met directe injectie van 150 pk (225 Nm). De 1.5 wordt naar keuze geleverd met een manuele vijfbak of een zestrapsautomaat, de 1.4-turbo is er standaard met een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. Deze Bora zal nooit in Europa worden verkocht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!